Titel

"Spieglein, Spieglein an der Wand: wo liegt das holde Neunte Land?" Der habsburgische Mythos aus slowenischer Sicht

Autoren

Irena Samide,  Ljubljana

Ausgehend von der in der Literatur namhafter österreichischer Autoren (Handke, Bachmann, J. Roth) verbreiteten Vorstellung von Slowenien als einem idyllischen 'Neunten Land' wird in dem Artikel versucht, auch dessen Schattenseite zu präsentieren, wie sie sich paradigmatisch im Werk des slowenischen Schriftstellers Ivan Cankar (1876-1918) abzeichnet, womit auch die weit verbreitete These vom glücklichen multikulturellen Nebeneinanderleben innerhalb der k.u.k. Monarchie in Frage gestellt wird. Anhand von Cankars "Wiener Texten", die die Kellerräume und die pechschwarze Seite der Donaumetropole beschreiben, bekommt aber Wien, das bei Claudio Magris immer wieder als ein "süßes und heidnisches irdisches Paradies" bezeichnet wird, eine andere, weniger glänzende Färbung, die, so die These der Autorin, vielleicht gerade in den Werken nicht deutschsprachiger Autoren zu suchen wäre.

Izhodišče članka je predstava o Sloveniji kot idilični 'deveti deželi', kakršna se kaže v delih znanih avstrijskih pisateljev in pisateljic (Handke, Bachmann, Joseph Roth), nato pa je na podlagi del slovenskega pisatelja Ivana Cankarja (1876-1918) predstavljena še njena 'senčna stran', s čimer je omajana tudi sicer razširjena teza o srečnem multikulturnem sožitju v k.u.k. monarhiji. V Cankarjevih dunajskih besedilih, ki opisujejo kletne prostore in kot smola črno stran donavske monarhije, pa dobi tudi Dunaj, ki nastopa pri Claudiu Magrisu kot "sladek in poganski zemeljski raj", drugačen, manj sijoč ton, ki bi ga, tako avtoričina teza, morali verjetno iskati prav v delih nenemških avtorjev.

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